Pierwszy tydzień marca w 3 grupach wiekowych rozpoczęliśmy od diagnozy umiejętności technicznych, w których to DZIECI SAMODZIELNIE SIĘ OCENIAŁY zapisując wszystko skrupulatnie w arkuszach obserwacji. Diagnoza jest jedną z wielu form nauczania mających również pokazać z ilu detali składa się dana umiejętność i dać DZIECKU informację jak dużo już potrafi a ile jest jeszcze przed nim. Zawodnik staje się wówczas samoświadomy swojego postępu np. wiem, że przy podaniu nie patrzyłem na piłkę(+), ale podałem do partnera, który nie był gotowy do przyjęcia(-). Diagnoza taka poza formą sprawdzianu w parach/grupach danej umiejętności będzie realizowana w grach. Przykładowo gramy na zerwanie krycia, 2 drużyny grają, a dwie pozostałe oceniają pozostałe wpisują liczbę wykonanych detali z umiejętności. Sprawdzian lub taka gra nie zawsze musi składać się z całej umiejętności, a np. tylko z 2 detali takich jak: założenie nogi za obrońcę i kontakt barkiem z obrońcą. MIARĄ POSTĘPU ZAWODNIKA SĄ LICZBY